Eiland hoppen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Samantha Jongkind - WaarBenJij.nu Eiland hoppen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Samantha Jongkind - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

02 September 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

De reden dat ik naar Thailand ben gegaan is omdat Raymond
(Raymondjongkind.waarbenjij.nu) voor een lange tijd weg gaat.
Ik heb hem weinig gezien en zijn afscheidsfeest gemist. Ik
denk dat we dat dubbel en dwars hebben goed gemaakt.

Na de ontmoeting op het busstation hadden we elkaar veel te
vertellen, toen we uiteindelijk om een taxi vroegen naar de
haven werd ons verteld dat we de laatste boot niet meer
zouden halen maar... Niet gevreesd ze had wel een goedkope
slaapplek in Krabi. 

Die avond zijn we naar de nachtmarkt geweest waar we
verschillende dingen hebben gezien die ons rijk kunnen maken
in Nederland. Het was een goede avond. 

Natuurlijk moet onze eerste avond gevierd worden met een
biertje en besluiten we een bar in te gaan waar we twee
mensen tegen kwamen uit de horror-trein. Ze waren erg blij me
te zien want ze maakten zich toch stiekem wel een beetje
zorgen om me.

De volgende dag zijn we al op tijd richting de haven gegaan
om de boot naar Koh Jum te halen. Na wat onderhandelingen en
discussies om te kijken of we niet opgelicht werden stapten
we toch maar in, dat bleek geen oplichting gelukkig maar
eenmaal bij de boot zagen we dat de boten tot 18:15 uur
varen. Gisteren werd ons om 15:15 uur gezegd dat we de
laatste boot van 16:00 niet meer zouden halen. Kak! Toch
opgelicht.

Koh Jum was prachtig, we hadden van Bob, de medewerker van de
bar, tips gehad waar we goedkoop konden slapen. Bob (maar
niet Marley) had ons aangeraden om naar ko daeng te gaan,
daar sliepen we voor € 2,43 pp pn. Aan het strand, twee
hangmatten, prachtig uitzicht maar... De staat van het huisje
moest je maar even negeren. 

De trapleuning zat los waardoor ik met de eerste klim bijna
naar beneden viel, licht was er... maar zwak. Gelukkig hadden
we kaarsen en zaklampen. Gaten in de golfplatsen bij de wc,
de eerste nacht hadden we mini mieren in bed en de tweede
nacht hebben we tijdens een klopjacht 12 lijken geborgen, rot
muggen! 

De staat van het huisje maakt me echt niet uit, het was mooi,
gezellig, en veilig daar gaat het me om, maar insecten...
Blegh!

Toen we in gesprek raakten met Tony, een Canadese Chinees die
daar werkt en woont, en ik er achter kwam dat de tsunami van
2006 ook daar goed getroffen had en wij dus eigenlijk in een
nieuw huisje sliepen vond ik het niet zo een fijn idee meer
en hield de zee nauwlettend in de gaten.

Koh Jum is een niet toeristisch eiland dus mensen ontmoeten
gebeurt niet zo snel. Maar de tweede dag werden we
aangesproken door de buurman, "kom, kom kijken! Er loopt daar
een krokodil" 

Ik dacht meteen dat dit is weer zo een slangen verhaal is en
het wel mee zou vallen maar deze keer neem ik wel een
foto! 

Met camera in de aanslag springen we het strand op en lopen
we richting de krokodil, na een poosje zegt de man dat hij al
het bos in is gerend maar dat we nog wel sporen kunnen
vinden. We zijn op zoek gegaan en we hebben inderdaad sporen
gevonden van een reptielachtig dier maar het leek me sterk
dat er een krokodil aan een zoute zee leeft. 

We kwamen er achter dat het een soort hagedis is die daar
leeft die meer dan 2 meter groot kan worden en zeer bang is
voor mensen. 

Na twee dagen waren we Koh Jum zat en besloten we naar Koh
Panghan te gaan. Buckets en ballonnen staan daar centraal...
Lloret van Thailand. Daar hebben we als pro's ons dag en
nacht ritme omgegooid. We waren er 4 nachten waarvan we het 2
nachten weer licht hebben zien worden. 

Mijn ongetrainde feestlichaampje kon helaas al die lol niet
aan, na 3 nachten op tafel dansen en nachtzwemmen werd ik de
laatste dag ziek waardoor ik de half moon party in de jungle
heb gemist, maar de beach parties hebben we gevierd als een
malle! 

De laatste avond dient áltijd geviert te worden, dit hebben
we gedaan maar met mate(n). Er wordt natuurlijk altijd
voorgedronken en daar heb ik gezellig bij gezeten. Deze keer
niet doorgehaald en maar twee uur slaap gehad, ook wel eens
wijs (na 3 weken).

Het is alweer tijd om afscheid te nemen van bro. De terugreis
begint... 

De eerste nacht verblijf ik weer in hat yai en ben
vastbesloten een goedkopere accommodatie te vinden.
Uiteindelijk vind ik wat voor 300 baht, € 5,- bij een hotel.
Oké klinkt redelijk, jaar maar zien. Daar gaan we dan, het
hotel uit...? De straat over...? Een garage met scooters
in...? Het wordt steeds vreemder maar goed hij zal wel weten
wat jij doet. Ah! Daar is de deur. En achter de deur... Een
vieze, oude kamer met jawel, voor elke 100 baht een dode
kakkerlak op de vloer! 

Dit is iets dat ik in Maleisië heb geleerd, als je een
kakkerlak dood trapt schiet hij eitjes die binnen een korte
tijd ook uit komen.

Je raadt het al, deze kamer heb ik vriendelijk geweigerd,
toen ik hem wees op de lijken zei hij dat jij die natuurlijk
weg kan vegen voor me.

Bedankt naar nee bedankt. Uiteindelijk heb ik een goede
kamer, een goed biertje en een goed gesprek gevonden. Het
werd al vlug vroeg en ik werd keurig naar huis gebracht door
de hele groep. Onderweg heb ik
minstens 14 vrouwen gezien in bijzonder korte rokjes,
Nouja... Het is nog maar de vraag of het vrouwen zijn. De
laatste prostitué die we tegen kwamen was duidelijk een
ladyboy, ze was lang en dat zijn de echte vrouwen hier niet.
Ik kreeg de tip om er beter niet naar te staren anders kreeg
je zo een klap met de handtas.

Ik ging nog even in de lobby op internet en ik verbaasde me
over de veiligheidsprotocollen. Ze hadden een militair, of
nouja een man in een camouflage pak gehesen, in dienst die de
nachtdienst deed, maar die lag na een paar minuten luid
snurkend op de bank. Niet lang daarna hoorde ik een boze
Thaise man tegen de medewerkers praten. Ik dacht dat het de
hotel eigenaar was die boos werd op de beveiliging maar toen
ik omkeek was het diezelfde ladyboy als op de hoek van de
straat, nu in volle tl-licht glorie... 

Ze heeft grote borsten die dan ook keurig uit de jurkje
omhoog steken, haar rokje is net zo lang als... Nou die
bedekten net haar billetjes (die bijzonder klein waren) en
haar pielemuis stak keurig een stukje onder dr rokje
vandaan. 

Het was een bijzondere ervaring in Thailand waar ik nog met
een grote glimlach aan terug zal denken. 

  • 02 September 2013 - 22:35

    Mama:


    O. Kind, wat maak jij een hoop mee in dit korte tijd bestek zeg, en wat ben ik blij dat ik hier in Nederland vertoef. wat zijn jullie mans zeg om achter een krokodil aan te gaan, het is maar goed dat moeders niet weet wat jullie allemaal uitvreten, ik zou liggen shaken in mijn bed.
    en ik ga je een complimentje geven! je leer snel.
    Juist vandaag kwam ik er achter dat jullie in dat gebied van de tsunami zijn geweest? stelletje engerds, ik zou ook mijn gezicht continu op de zee richten. Heerlijk om te lezen over dromen van rijk maken hier in Nederland, ga je ons hier ook in betrekken?

    Ook nu zat ik weer volledig in je verhaal, wat gaan we nu weer beleven, en wat gaat ze vertellen, ik had gelijk al weer hele enge ideeën, maar gelukkig deze ronde viel je blog mee.

    Ook jij zal net als je broer met een hele rijke ervaring thuis komen en kan niet wachten om je weer in mijn armen te sluiten.

    Groetjes mama

    Ps. al ben jij wel een beetje bevoorrecht! jij heb je broer iets langer kunnen zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Leuk dat je even komt kijken! Ik ga een maandje door Malesie reizen en op deze site kan je lezen wat ik allemaal mee maak en doe.

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 6814

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 08 September 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: