Thailand... raar land - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Samantha Jongkind - WaarBenJij.nu Thailand... raar land - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Samantha Jongkind - WaarBenJij.nu

Thailand... raar land

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

03 September 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

Wat mij wel heel erg opvalt in Azië is hun manier van rijden,
ik denk dat ik in de maand dat ik hier ben al minstens 100
bijna aanrijdingen heb gehad en gezien, waarvan bij een paar
zelfs de locals zich schrap zette.

Als je je met de minibus verplaatst willen ze zo snel
mogelijk op plaats van bestemming zijn wat natuurlijk zeer
positief is voor mij maar het is niet goed voor je hart. Ze
rijden 130 waar je 70 kan, er staan borden met "reduce speed
now" vlak voor een haarspeld bocht dan geven ze nog ff extra
gas om de auto voor je in te halen. Remmen doen ze hier
alleen wanneer het écht niet anders kan, het liefst rijden ze
gewoon om de rijdende auto's heen of... Er tussendoor net wat
beter past. Zelfde geldt voor rood licht, blijkbaar kan je
daar nog gewoon vol gas doorheen wanneer hij "nog maar" 5
seconde op rood staat, gewoon door de rij wachtende auto's
heen crossen.

Als je hier -te lang- bij stil staat krijg je het warm en
benauwd, het enige wat je op zo een moment kan doen is hopen
dat er niemand anders oversteekt.

Ook weet ik nu hoe het voelt om gediscrimineerd te worden. Op
de heen weg zat ik achter in de bus en zat er niemand naast
me tot er echt echt écht geen andere plek meer was. dat viel
me toen niet echt op, ik vond het wel prima om alleen te
zitten. Liever alleen dan naast een kots baby en zweet oma
(dat was echt vies) Maar op de terugweg werd het wel pijnlijk
duidelijk dat Europeanen anders worden gezien... 

Ik zal weer als eerste in de bus en gaande weg pikten we 15
andere op, volle bus dus. Ik zat op een twee persoons bankje
en iedereen die instapte keek me aan, glimlachte en ging voor
of achter me zitten, uiteindelijk was alleen de plek naast me
nog vrij toen we de laatste jongedame oppikte, ze deed de
schuifdeur open, keek me aan, deed hem weer dicht en ging
voorin zitten. 

Ik ben gelukkig iemand die overal het positieve in zoekt en
deze keer was dat niet moeilijk te vinden, ik kon lekker
liggen in plaats van zittend slapen!Ja, bijzonder land, Thailand. Mijn voorkeur gaat uit naar het vriendelijke Maleisië ook al is het eten is Thailand een stuk beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Leuk dat je even komt kijken! Ik ga een maandje door Malesie reizen en op deze site kan je lezen wat ik allemaal mee maak en doe.

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 6810

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 08 September 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: